30 augusti, 2011

AB Trädfällarna i Konkurs 25/8 2011

AB Trädfällarna i Konkurs

Företaget drivs vidare av Konkursförvaltaren Ferdinand Hellers på Advokatbyrån Fylgia. Har Ni frågor gällande konkursen vänd Er till honom.

Han nås på mail: ferdinand.hellers@fylgia.se  



Öppet brev angående konkursen.

Vi beklagar djupt att vi tvingats begära företaget i konkurs, det finns några grava orsaker till att så skett vilket vi inte har möjlighet att gå in i detalj på här utan det tar vi med förvaltaren.


Stor del av att vi inte orkar resa oss mer är p.g.a. hälsoskäl! Som Stefan själv får svara på om han vill.


Det gör ont i våra hjärtan att behöva se den del av våra anställda behöva gå in i en oviss framtid som en konkurs innebär. De som gett allt och varit seriösa i sitt yrkesutförande, solidariska med sina arbetskamrater och oss inom företagsledningen, men framför allt gentemot företagets kunder,

Vårt mål är att tillsammans med förvaltaren hitta en köpare som kan driva verksamheten vidare med nya mål, nya kunder och en väldigt ljus framtid inom trädvård och trädfällning för våra anställda.


AB Trädfällarna har bedrivit sin verksamhet på ett seriöst sätt, inga svartjobb, redovisat skatt i Sverige för sina anställda och företaget, varit stenhårda på jobbet mot droger i all form inom yrket som tyvärr är vanligt att så förekommer. Hållit bra arbetstider, jobbat ihop med Arbetsmiljöverket för att uppfylla deras krav om säkerhet på arbetsplatsen för våra anställda.

Vilket gör att vi uppmanar våra kunder att i fortsättningen ENDAST ANLITA SERIÖSA FÖRETAG!  SOM FÖLJER DESSA KRAV OM MINST TVÅ (2) STYCKEN KLÄTTRANDE TRÄDFÄLLARE PÅ PLATS I SAMBAND MED FÄLLNINGS & BESKÄRNINGSJOBB!  Billigaste offerten blir oftast dyrare i slutändan! Skulle olyckan vara framme blir det dyrt för Er som kund!



Som slut på en 15 år karriär inom trädfällnings/trädvårdsbranschen vill jag (Stefan) tacka för mig och hoppas Ni likt som jag kan se mig i spegeln varje morgon och säga:

 Fan va skönt livet är! Idag ska jag ge någon mitt leende och inte en bitter min p.g.a. att jakten ständigt på PENGAR och överbelånade bostäder styr mitt liv!                   

                Ha det så gott och lycka till med Era liv, solen går upp i morgon med!    
                                         / / Stefan & Företagsledningen